Дүртенче дәрес: тел уразасы.

  • 0

Дүртенче дәрес: тел уразасы.

Пәйгамбәребезصلى الله عليه وسلم: “Бүген сөйләгән сүзең, иртәгәсе көнеңдә үкенерлек булмасын”, — диде (Әхмәт, Ибн Мәҗәһ риваятьләре).

Тел – кешедә булган бик кирәкле һәм шул ук вакытта куркыныч әгъзаларның берсе. Тәннең бар әгъзалары да телдән куркып торалар.

Пәйгамбәребез: “Адәм баласы иртәнгә ирешсә, тәненең бар әгъзалары да телне шелтәләргә тотыналар: “Аллаһыдан курык, без бит сиңа бәйләнгәнбез. Әгәр син туры юлдан барсаң, без дә барабыз. Син тайпылсаң, без дә тайпылабыз”, — диде (Әхмәт һәм Тирмизи риваятьләре).

Ураза вакытында безгә телебезне ике нәрсәдән тыю аеруча мөһим: гайбәт һәм ялган. Пәйгамбәребезصلى الله عليه وسلم: “Ураза кешене уттан саклаучы калкан, әгәр ул калканны гайбәт тишмәсә”, — диде (Имам Әхмәт риваяте).

Изге сәләфләребез: “Гайбәт уразаны җимерә, истигъфар аны төзәтә. Әгәр уразаны җимермичә тота алсагыз, тотыгыз”, — дип, безне шушы ике афәттән ерак торырга чакырдылар.

Еш кына үзебезнең ураза икәнебезне онытып, гайбәткә кереп китәбез. Имам Мөҗәһит: “Ураза тотучыга иң җиңел үтеп керүче нәрсәләр: ялган һәм гайбәт”, — диде. “Уразасы сәламәт булсын дигән кеше, гайбәт һәм ялганнан тыелсын”,- дип тә әйтте.

Әбү әл-Галия: “Ураза тотучы ятагында ятып торса да гыйбадәттә булыр, әгәр гайбәткә кермәсә”, — дигән.

Сөбхәналлаһ, ураза тотучы кардәшләрем! Ничек кеше: “Мин дә уразада” – дип йөри, ә теленнән ялган һәм гайбәт китми. Көне кешеләр белән әрләшеп, ачуланышып үтә, күпме кешеләр аның теленнән иза чигә.

Үзенең телен гайбәттән, кешеләргә яла ягудан тыймаган кеше – ураза гыйбадәтенең фарыз булуының хикмәтеннән мәхрүм кеше. Аллаһы Тәгалә уразаны фарыз кылган аятенең ахырында ураза агачының иң зур җимешен искә алып: “…бәлки сез тәкъвалыкка ирешерсез”, — диде  (“Сыер”, 183).

Тәкъвалык исә Аллаһының әмерләрен үтәү, хәрамнарыннан тыелу була.

Йә, Раббым, йөрәкләребезне икейөзлелектән, гамәлләребезне риядан, телләребезне ялганнан сакла.


Эзләү

Көн нәсихәте

    Динем Ислам

    Дин – ул бу дөньядагы иң изге сыйфатларны сугаручы илаһи бер чишмә. Аллаһ Сүбхәнәһү вә Тәгалә Үзенең динен аерым бер кешенең яки аерым бер гаиләнең, яисә аерым бер җәмгыятьнең генә тормышын  төзәтер өчен түгел, бәлки, барлык халыкларның юлын яктыртучы нур итеп, аларны караңгылыктан яктылыкка чыгару өчен җибәргән.

    БАРЛЫК НӘСИХӘТЛӘР...
Яндекс.Метрика